måndag 18 juli 2011

Mänskliga faktorn???

Är "Mänskliga faktorn" ett finare ord, istället för att skriva att "busschauffören löpte amok".

Så nu är det att tänka sej för innan man sätter sej i en buss, eller??

Jag ger inte ett vitten för "Mänskliga faktorer", vad var detta för mänsklig faktor??

Om det nu inte är något fel på bussen, så hoppas jag att den här busschauffören inte längre får köra några bussar alls.

Hela världen har fått fnatt, det är inget som längre är NORMALT!!!


11 kommentarer:

Micke sa...

Du borde dela med dig av det Du vet till polisen, Du verkar ju sitta inne med exakt information om hur olyckan gått till!

Anonym sa...

En vanlig orsak till denna typ av olyckor är att föraren helt enkelt trycker på fel pedal, eller kommer åt gasen samtidigt som man bromsar. Föraren upplever då situationen som att han eller hon försökt bromsa men att bilen skenat. Av denna orsak så inför också allt fler biltillverkare en funktion som ser till att bilens styrsystem ignorerar gaspedalens läge ifall föraren samtidigt bromsar.

Tidigare så har man infört en låsmekanism som kräver att föraren bromsar innan man kan lägga i växeln i bilar med automatväxellåda, något som föranleddes av problem med "skenande" bilar.

Det kan tilläggas att bilar (oavsett storlek) sällan skenar av sig själva.

Anonym sa...

Till detta kan läggas att facket naturligtvis med en gång visste vems felet var. Det var bussbolagets eftersom det var privat och inte kommunalt och alltså enligt facket naturligvis satte vinsten före det tekniska underhållet.

Niklas sa...

Det är mycket enklare att lägga skulden på en enskild chaufför än på bussbolaget. Kanske därför man har sagt att det inte är fel på bussen trots att den har gått i trafik i 16 år.

Anonym sa...

KBR. Kvinna bakom ratten.

Anonym sa...

Automatlåda och kvinnor går inte ihop.
Det låser sig i skallen när dom trampar på gasen i stället för broms.
Detta händer ideligen.

Bussföraren sa...

Jag skrev en kommentar tidigare i veckan, men eftersom alla kommentarer måste godkännas av bloggskribenten så blev denna refuserad, vilket jag tycker är tråkigt. För om man i mitt tycke skriver i väldigt hårda ordalag så måste jag som bloggläsare kunna kommentera detta.
Flera anonyma inlägg har gjorts där kvinnor nedvärderas, och dessa inlägg är okay, men det jag skrev om att jag varit med om att motorn rusat och att man inte kan hitta ett sånt fel efteråt, det blev refuserat.
Kan bloggskribenten ge mig en bra förklaring på hur du tänker?

Livsnjuterska sa...

Till bussföraren sa: Jag menar precis det jag skriver, att om det inte var något fel på bussen och människan som körde den, trampade på gasen i stället för något annat, så borde inte den personen köra något fordon alls,

Jag vet inget om skenande bussar och i det här fallet tolkade jag det på mitt eget sätt, att det var inget fel på bussen utan att det var människan bakom ratten som åstadkom detta.

Ha en bra dag

Bussföraren sa...

Livsnjutaren: Nej, polisen har inte hittat något fel på bussen, men man kan inte alltid hitta alla fel som har inträffat på gamla bussar, för det finns inga datorer som lagrar denna information.
Sen skriver du att föraren trampade på gasen, hur vet du att föraren gjorde det?
Du vet inget om skenande bussar, det har du rätt i, och då borde du inte skriva som du gör: "hoppas jag att den här busschauffören inte längre får köra några bussar alls."

Livsnjuterska sa...

Hallå, läs vad jag skriver!! Jag skriver: "att OM det inte var något fel på bussen och människan som körde den, trampade på gasen i stället för något annat, så borde inte den personen köra något fordon alls"

Jag skriver inte att människan trampade på gasen, utan att OM det inte var NÅGOT fel på bussen OCH människan som körde den, TRAMPADE på osv, Det är en stoor skillnad,

Nu lägger jag det här åt sidan

Ha en bra dag

Bussföraren sa...

Livsnjutaren: Ja, lägg detta åt sidan och ägna dig åt ditt, det är nog bäst, för du har ingen aning om vad du skriver om.