lördag 21 maj 2011

Veckans dilemma

Veckans dilemma: Jag tänker på det – och tar avstånd

Min man var otrogen för ett år sen. Han sa att det inte var sex, bara hångel. Men jag känner att det är samma sak.

Han har svikit mig. Jag litade på honom fullt ut, men nu har jag så svårt att göra det. Jag vet inte hur jag ska kunna komma vidare.

Det är inte så att jag tänker på det hela tiden, men det kommer upp ibland och då tar jag avstånd från honom och vill inte att han tar i mig.

Vi har varit gifta i två år, men träffades för åtta år sen.

Tjejen han var otrogen med var en arbetskollega. De var ute på krogen och blev fulla, och han följde med henne hem.

Jag har alltid tyckt att han var ansvarsfull och pålitlig. Jag kände mig trygg.

Vi har en dotter på sju år och han är en jättebra pappa.

Finns det något sätt för mig att släppa det som hänt?

Belle

Finns inte en jäkla chans till att jag, skulle kunna glömma och gå vidare, inte förlåta ens en gång.

En otrohet där går gränsen, då är all tillit förstörd för alltid.

Om en otrohet rör sej om något som bara hände och aldrig mer kommer att inträffa, ja då är nog det bästa att försöka glömma det själv, istället för att berätta.

Men jag tror inte heller på att en otrohet händer bara en gång, den kommer att följas av flera.

5 kommentarer:

Mi sa...

Man skulle aldrig kunna lita på den personen igen om personen i fråga är otrogen.

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

HosPetra sa...

Har svårt att tänka mej att jag skulle kunna förlåta en otrohet.
Men man ska aldrig säga aldrig...

Kram

Lisbeth sa...

Om man bestämmer sig för att gå vidare med den personen, kan man aldrig, aldrig dra i detta igen. Då ska det vara "borta"....känner man inte att man kan koppla bort det, utan att risken finns att man drar i det igen och igen, ska man göra slut. Finns inte en chans att det funkar annars. Kram!

Kathrin sa...

En otrohet är lika med flera otroheter. Har man sjunkit så långt att man leker med andra människors känslor så är man inte vatten värd. Jag skulle be kräket att dra dit pepparn växer för inte skulle jag kunna glömma och gå vidare.

Ha en bra söndag.

Kramizar

Mia systeryster sa...

Jag håller med dig! Om man inte kan lita på varandra så är det ingenting att bygga på!
Kram