tisdag 24 maj 2011

Vart till Karolinska idag

Jaja har fotograferat sina ögon, de som har diabetes får göra det varannat år.

Efter det gick vi till Polisen och ordnade pass åt oss båda. Vi har ju börjat lite smått att planera vår resa till Malaysia. Vi har nu bestämt att om inget inträffar så åker vi början Jan 2012 och blir borta ca 45 dagar.

Klart det är över ett halvår kvar, men vi drömmer om den här resan och det är så mysigt att ha något att se framemot. Jaja har inte varit i sitt hemland på över 25 år, så det kommer att bli underbart för honom att komma dit.

Gissa om vi ska ha hela väskan full med kryddor när vi åker därifrån.

Min yrsel blir värre och värre. Jaja fick mej att ringa min läkare och hon skrev en remiss till Hörsel och Balanskliniken i Solna, Karolinska och där fick jag tid inte förrän 20 Juni 8.15 på morgonen.

Jag kan inte längre gå ut ensam, de här yrselattackerna kommer titt som tätt. En del gånger går de snabbt över och ibland sitter de i, i timmar och ibland har jag bra dagar.

Jag har haft balanssvårigheter och yrsel ända sedan mitt cholesteatom som jag blev op för  1997.  Efter op kunde jag inte gå på nästan ett helt år pga av yrseln. Men jag blev bättre, men inte helt bra.

Så jag har inte reflekterat så mycket över de här små yrselanfallen, men när det gick så långt att jag har ramlat och skadat mej både inne och ute så är det nog bra om jag får det kontrollerat.

Nog om detta.

Ha en bara dag ALLA GLADA/SURA INDIVIDER

4 kommentarer:

Gerd sa...

Hej!
Här är jag nuförtiden, då Expressen lägger ner....
Kram Geddan
http://gerd-geddfish.blogspot.com/

Lisbeth sa...

Inte förrän i juni?! Hoppas verkligen att de kan komma till rätta med det då, för så där kan du ju inte ha det. Tänk att det alltid ska vara något....Stoor kram gumman!

Lisbeth sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Kathrin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.