torsdag 19 maj 2011

Inte tycker jag att det kan

vara så förbannat svårt att skicka en ambulans till personer som är sjuka.

Sitter inte de här som tar emot telefonsamtalen där för att skicka en ambulans, inte för att avgöra om det behövs eller ej.

15 fall håller på att granskas av Socialstyrelsen.

För några år sedan fick jag sådan fruktansvärd huvudvärk att jag inte ens kunde stå upprätt allt snurrade mej mej och min svärson ringde ambulans.

Det tog lång tid innan den kom och när den väl kom så undrade den manlige sjuksköterskan om jag inte kunde gå till Vårdcentralen.

Inte nog med det när han skulle ge mej morfin så stack han sej själv i handen. Jag hade så ont i huvudet att jag inte reflekterade över detta, min svärsons syster såg detta.

Jag själv kände inte av någon smärtlindring alls, så den dutten han skulle ge mej, gav han sej väl själv, hahahaaha!!

Inga kommentarer: