måndag 16 maj 2011

Första biopsin

ska göras sedan levertransplantationen. Jaja är fastande sen klockan åtta i kväll och det blir en heldag på sjukhuset i morgonbitti.

Vi åker härifrån 7.10 tidigt i morgonbitti.

Lite nervöst är det, leverproverna har varit lite av och till den senaste tiden men inget som varit alarmerande. Men det är ändå en biopsi som är tillförlitligast.

Får se om vi ser några kända ansikten, kanske vi träffar på någon av de som opererades samtidigt som Jaja, det fanns en del hjärtan och njurar som vi lärde känna.

Jag har börjat ta tag i boken om “innan/under och efter Jajas sjukdom”.En bok som sträcker sej från Jan 2009 då han fick sin första koma, då ingen av oss visste att enda alternativet frö att Jaja skulle överleva, var en levertransplantation, till september 2011.

Jag har ju redan gjort en bok som vi kikar i, ibland. Det är från just det “ögonblicket” då vi får vårt efterlängtade “telefonsamtal” att det finns en lever och där finns med bilder från tiden på sjukhuset.

Varje gång jag tittar i boken och det är minst en gång i månaden blir jag lika rörd och tagen som om det vore igår.

Vilken enorm tur vi hade som tillslut fick en ny lever, annars hade inte Jaja idag  funnits vid min sida och det skulle ha varit så enormt tomt. Jag kan inte ens föreställa mej ett liv utan honom.

Jaja är den förste man som jag kan vara den jag är inför, utan att föreställa mej och det känns så tryggt.

Jag avslutar boken med dessa ord och jag avslutar mitt inlägg med desamma.

“Du okända/anhörig, vem du än är

så kan vi inte TACKA dej nog.

Du har gett oss en GÅVA, den största som FINNS.

Den STÖRSTA av ALLA GÅVOR: LIVET

Vi kommer för ALLTID, att var DEJ, okända/anhörig

EVIGT TACKSAM”

2 kommentarer:

HosPetra sa...

God Morgon!
Då hoppas jag givetvis att allt ser bra ut idag :)

Kram

Stefan Falkelind sa...

Ja det är fantastiskt att man kan byta ut en trasig lever nuförtiden.