torsdag 19 maj 2011

Bingo

Nu för tiden kan man sitta hemma bakom datorn och spela bingo.

Jag är inte själv någon bingospelare, men min morbror och hans fru spelade mycket bingo, när de var unga.

Då fick man inga kontanter, utan då var det matkorgar/fruktkorgar och jag minns speciellt en gång då hans fru vann , ett GULD ARMBAND 18 KARAT.

Jag tror då att spela BINGO var mera en träffpunkt, folk hade trevligt och spelade samtidigt som de träffade folk som de kände.

Klart, satsar man inte något så vinner man inte heller, men som med alla spel ska man vara försiktig och ha kontroll över sitt spelande.

 

2 kommentarer:

Mi sa...

Det var länge sedan jag spelade bingo. Tror att jag var tonåring då. Rätt så kul var det. bingo på nätet har jag inte testat just där för att jag är rädd för att bli "beroende" av det.

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

Ackelina sa...

Hoppas du får en underbar kväll :)